Aby byly vaše vlasy zdravé a krásné, potřebují být dobře vyživované. Tato výživa musí především pocházet ze stravy, kterou máme v posledních letech tendenci podceňovat. Pak se však nesmíme divit, že vlasy vypadají jako mokrá sláma, řídnou a šediví. Kromě stravy však vlasy potřebují dostávat výživu přímo. Takovou výživu pak můžete zajistit prostřednictvím přírodních přípravků, ale rovněž i speciálních vlasových kosmetických přípravků.

Co byste měli zařadit do stravy

Pro dobrou výživu vlasů je dobré do svého jídelníčku zařadit:

Proteiny

Bílkoviny zamezí vzniku suchých, křehkých a slabých vlasů, které se lámou. Nízká hladina proteinů se negativně podepisuje na padání vlasů. Do těla dostanete více bílkovin prostřednictvím masa, luštěnin, vajec a ořechů.

Železo

Železo je velmi důležitým prvkem nejen pro vlasy, ale i pro tělo. Když železo schází, organismus trápí anémie (chudokrevnost), jež doprovází celá řada rozličných příznaků. Jedním z prvních a nejzřetelnějších je významné padání vlasů. Železo pomáhá k dobrému prokrvení pokožky, a tedy pomáhá k dostatečnému přívodu živin do vlasového folikulu. V případě nedostatku železa je pokožka prokrvena nedostatečně, a proto dochází k nedostatečnému přísunu živin. Na tomto podkladě pak vlasový folikul odumírá a vlas vypadává. Železo do těla můžete dostat prostřednictvím červeného masa, kuřecího masa, ryb, čočky, špenátu a další zelené listové zeleniny.

Vitamín C

Vitamín C je velmi důležitým vitamínem, který, co se týče vlasů, velmi významně spolupracuje s železem. Vitamín dále působí i jako antioxidant. Vitamín C naleznete ve velkém množství v černém rybízu, černém bezu, jahodách, borůvkách, v kivi, v brokolici, špenátu atd.

Omega 3

Omega 3 je velmi důležitou aminokyselinou, která se účastní na velmi významných chemických pochodech těla. Naleznete ho vesměs ve všech vlasových buňkách a podílí se na tvorbě mazu. Omegu 3 naleznete v oříšcích, v rýži, v lososovi a avokádu.

Vitamín A

I když je zapotřebí na hladinu vitamínu A dávat pozor (nic dobrého nevěstí jak jeho nedostatek, tak i jeho přebytek). I tento vitamín pracuje na tvorbě kožního mazu. Nedostatek vitamínu doprovází svědění a vlasy se stávají suchými. Tento vitamín naleznete v zelenině, která obsahuje beta-karoten (mrkev a dýně).

Zinek a Selen

Zinek a selen chrání pokožku. Nedostatek zinku má za příčinu vznik nežidů, padání vlasů (třepí se a lámou se) a pokožka hlavy poněkud trpí, šupinkuje. Oba prvky naleznete v cereáliích, ústřicích, v hovězím mase a vejcích.

Vitamín E

Vitamín E chrání vlasy před sluncem. Do těla je dostanete nejlépe s pomocí ořechů.

Biotin

Nedostatek Biotinu doprovází lámání vlasů a jeho vypadávání. Vitamín naleznete v játrech, vaječných žloutcích a kvasnicích.

Výživa vlasů jinými způsoby

Vedle úpravy svého jídelníčku můžete vlasům dodat stravu i prostřednictvím speciálních potravinových přípravků, jakým je kupříkladu Revalid. Užít však můžete i zábaly, masky a masáže s různými přípravky. Jedná se o ricínový olej, olivový olej, limetku, jojobový olej, mandlový olej, kokosový olej a podobně. Dobře může působit na vlasy i kvalitní vlasová kosmetika – výživová séra, šampony, balzámy a různé aktivátory.

Další články z rubriky

Štítky: , , ,

Tvůj komentář k článku

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *