V mnoha případech vlasy padají a vypadají jinak nevzhledně z důvodu nedostatku nějakého z vitamínů anebo minerálů. K velmi rychlému zlepšení pak dochází jeho dodáním do stravy anebo přímým dodáním prostřednictvím různých vlasových přípravků. Pravdou také je, že vitamíny na vlasy působí všeobecně blahodárně. Pozor však, nic se nemá přehánět! I zde platí, že by přemíra mohla nakonec udělat více škody, než užitku.

Vitamín B

Pro vlasy je nejvíce důležitá skupina vitamínů B, jde převážně o biotin, pyridoxin, niacin, ale i další vitamíny z celé této rozsáhlé škály. „Béčko“ vlasy chrání před vnějšími vlivy, zabraňuje nadměrnému maštění, chrání vlasy před UV zářením a zabraňuje jejich padání. Nedostatek vitamínu B často provází svědění pokožky a lupy. Vitamín naleznete v luštěninách, obilninách, ve vajíčku, hroznovém vínu a třeba také i v oříšcích.

Vitamín C

Vitamín C je významný antioxidant a důležitý prvek při zpracování železa, který je pro vlasy také velmi důležitým prvkem. Vitamín C se nachází hlavně v ovoci, jako např. v černém rybízu, jahodách, ostružinách a podobně.

Vitamín E

Vitamín E je, zaručuje hebkost vlasů. Vitamín naleznete v máslu, sóje a masu.

Vitamín A

Vitamín A se velmi významně podílí na kvalitě vlasů. Za jejím snížením často stojí onemocnění štítné žlázy. Nejvíce vitamínu A naleznete např. v mrkvi, v rybím tuku, játrech, v zelí a brokolici.

Pozor! Za vypadáváním nestojí pouze nedostatek vitamínů, ale i nedostatek minerálů. Pro krásné husté vlasy potřebujete správnou hladinu těchto minerálů:

Vápník

Pro zdravý růst vlasů je dostatek vápníku doslova nezbytný. Vápník naleznete v mléčných výrobcích, rybách, ořeších, čočce a kvasnicích.

Selen

Selen podporuje rychlý růst vlasů, jehož správná hladina zabraňuje jejich vypadávání. Selen naleznete v dýňových semínkách, oříšcích, luštěninách a v syrovátce.

Křemík

Křemík posiluje vlasy a bojuje proti padání vlasů. Křemík obsahují banány, rozinky, čočky, luštěniny, bambus a rýže.

Zinek

Zinek snižuje mastnotu kůže a bojuje proti vysušeným vlasům, které následně vypadávají. Zinek se nachází v červeném mase, v plodech moře, játrech, vejcích, ořechách, fazolích a pšeničných klíčcích.

Síra

Síra je hlavním prvkem, který se účastní na výstavbě struktury vlasů. Síru obsahuje cibule, česnek, vejce, mléčné výrobky a chřest.

Draslík

Dostatečná hladina draslíku podporuje růst vlasů a prokrvuje pokožku. Draslík v potravinách naleznete v avokádu, jogurtech, bramborách a rozinkách.

Mangan

Nedostatek manganu stojí za velmi pomalým růstem vlasů. Pokud chcete uspíšit růst vlasů, dbejte o jeho správnou hladinu. Mangan obsahují cereálie, vejce, avokádo, ryby a kuřecí maso.

Hořčík

Hořčík podporuje růst vlasů a zamezuje jejich třepení a lámání. Hořčík naleznete v malinách, v melounu, v banánu, pšeničných klíčcích a meruňkách.

Všechny tyto vitamíny můžete dostat do těla nejen formou stravy, ale také i prostřednictvím potravinových doplňků a kosmetických přípravků. Velmi dobrým zdrojem vitamínů je Biosil (ten dobře působí i na pleť), žvýkací křemík, Chlorella (velmi prospěšný zdroj vitamínů hlavně pro vegetariány), Gynex, Fytominerál, VITATRESS (celá kolekce kosmetických preparátů), Plantur aktivní kapsle atd. V lékárně naleznete celou řadu nejrůznějších přípravků. Pomoci se správným výběrem vám může i odborný lékař (dermatolog).

 

Další články z rubriky

Štítky: , , ,

Tvůj komentář k článku

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *