Mezi nejčastější otázky v oblasti vlasů je ta, která se týká jejich poškození. „Mám poškozené vlasy a co s tím?“ Žijeme v době, kdy s fény a žehličkami skoro spíme. Dvě třetiny žen si barví hlavu. Náš život je plný stresu, hojně pobýváme v přetopených a zakouřených místnostech a o zdravé životosprávě pouze dlouze a často mluvíme. Mít tedy poškozené vlasy nepředstavuje nic výjimečného.

Jak vypadají poškozené vlasy

Poškozené vlasy jsou splihlé, matné, lámavé, cuchající a třepící se není tedy nic výjimečného.

Příčiny poškozených vlasů

Za poškozenými vlasy se může skrývat chyba ve stravování, a dále chemické nebo fyzické vlivy. Poškozené vlasy se někdy mohou objevit v souvislosti s některým onemocněním a mohou být ovlivněny i geneticky. Co se týče stravy, nejvíce se na poškození vlasů podepisuje nedostatek bílkovin, nedostatek vitamínů a stopových prvků, jakými je např. vitamín B, železo, fosfor, měď, zinek a selen. Pozor, i přebytek vitamínu A se negativně podepisuje na vlasech. Takové předávkované vlasy jsou tenké, jemné a více padající.

Vlasy však poškozuje i pobyt v přetopených, suchých anebo zakouřených místnostech, mráz, větrné prostředí, časté mytí, sušení horkým vzduchem, UVA záření, trvalá ondulace, časté barvení vlasů, odbarvování a nešetrné zacházení.

Co s poškozenými vlasy

U poškozených vlasů je zapotřebí si uvědomit, že vlasy nejsou poškozeny pouze na povrchu, ale i uvnitř. Léčba poškozených vlasů by se proto měla týkat obou stránek. Aby došlo ke zlepšení vašich vlasů, je zapotřebí zlepšit i vaši stravu. Snižte tuky a cukry, naopak zvyšte příjem ovoce a zeleniny. V potravě by měl být dostatek železa, zinku, bílkovin, selenu, vitamínu B, C, E, vápníku a hořčíku. K zlepšení stavu vašich vlasů je dále potřeba podpořit prokrvení vaší pokožky ve vlasové části. Pomoci vám v tom mohou speciální tonizátory, aktivátory, šampony i masky. Přípravky by měly obsahovat nejen látky, které podporují prokrvení pokožky, ale i živiny. V šamponu byste tedy měli najít látky: kopřivu, křemík, biotin, železo, kofein, zinek, selen, panthenol a aminokyseliny. Změnit byste také měli péči o vlasy. Vlasy nemyjte každý den, ale maximálně jednou za dva dny. V zimě noste čepici (dbejte na to její čistotu). Nepřehánějte to s fénováním, kulmami a žehličkami. Při mytí vlasů neužívejte horkou vodu a na poslední spláchnutí užijte krátce vodu studenou. Nepodceňujte ani mocnou sílu hřebenu. Vůbec ty nejlepší jsou ty kulaté akorát padnoucí do ruky (bez rukojeti). Tyto hřebeny netahají, naopak ionizují je a působí proto na vlasy blahodárně.

Co se týče barev, paradoxně mohou vlasům v určitých případech pomoci, ale….

Barvy na hlavu nesmíte nadužívat a rozhodně by neměly obsahovat amoniak.

 

 

Další články z rubriky

Štítky: , , , ,

Tvůj komentář k článku

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *