Vitamín B představuje celý komplex vitamínů a antioxidantů, které jsou zdravý a optimální chod našeho organismu zcela nezbytné. Nedostatek vitamínu B se projevuje mnoha příznaky. Mezi jedny z významných příznaků nedostatku patří i šedivění, lámání, padání vlasů a plešatění.

Příznaky nedostatku vitamínu B

Ekzém, suchá kůže, únava, problémy se spánkem, špatná paměť, zadržování vody, zhoršení stavu křečových žil, trombózy, afty, akné, popraskané koutky úst, lámání nehtů, které se nelesknou, zhoršená alergie, deprese, zhoršení psychického stavu, předčasné šedivění, předčasné vypadávání vlasů, které se může dopracovat až k plešatosti, vypadávání řas i obočí a další příznaky.

Z rozsáhlé škály vitamínu B mezi nejprospěšnější „béčka“ pro vlasy: patří vitamín b7, čili biotin – vitamín H, Vitamín B9, vitamín B5 – kyselina pantotenová, vitamín B2 – riboflavin, vitamín B6 – pyridoxin, vitamín B10 kyselina PABA a vitamín B 12 kobalamin.

O vitamínech prospěšných pro vlasy

Vitamín B2 – riboflavin

Nedostatek tohoto vitamínu se projeví poruchami trávení, vyčerpáním, hubnutím, ochrnutím svalů, poruchou tvorby bílkovin, zhorší se odbourávání cukrů a tuků, zhoršuje se zrak, zhoršuje se růst, objevuje se kožní onemocnění, zhoršuje se kvalita vlasů. S využitím se železem pak vytváří hemoglobin.

Vitamín B5 – kyselina pantotenová

Má vliv na správnou přeměnu cukrů a tuků v energii, stavbu pokožky, kožní záněty, růst a barvu vlasů a rovněž i na dobrou funkci nadledvin.

Vitamín B6 – pyridoxin

Pyridoxin významně ovlivňuje přeměnu aminokyselin a esenciálních mastných kyselin a železa, tvorbu protilátek a červených krvinek, obnovu svalových tkání a menstruační bolesti.

Vitamín B7 – biotin – Vitamín H

Tento vitamín podporuje přeměnu bílkovin cukrů a tuků, snižuje bolest ve svalech, má vliv na kvalitu pokožky, šedivění vlasů a plešatost.

Vitamín B9 – inositol

Vitamín má vliv na růst vlasů, kornatění tepen, s cholinem pak přeměňuje tuky, předávání nervových impulsů, výživa mozkových buněk s cholinem a uklidňující účinky.

Vitamín B10 – kyselina para-amino-benzoová

B10 přeměňuje a tvoří červené krvinky, tvoří kyselinu listovou, podporuje vstřebávání kyseliny pantotenové, zamezuje šedivění vlasů a ekzémům.

Vitamín B12 – Kobalamin

B12 podporuje syntézu bílkovin, přeměnu uhlohydrátů a mastných kyselin, podporuje tvorbu červených krvinek, růst a chuť k jídlu, může i za zvyšování tělesné váhy, brání vzniku chudokrevnosti, zoceluje nervový systém, zlepšuje soustředění, paměť a rovnováhu.

Řešení nedostatku vitamínu B

Veškerý nedostatek vyjmenovaných druhů vitamínů B má významný vliv na kvalitu vlasů. V případě jejich nedostatku se objeví zcela zřejmé příznaky, diagnózu může potvrdit váš lékař odběrem krve. Nedostatek vitamínu B můžete řešit hned několika způsoby, a to vše podle závažnosti nedostatku vitamínu B. Těžké hypovitaminózy se řeší injekčně. Jinak můžete do svého jídelníčku zařadit jednotlivé „béčka“ prostřednictvím tabletek. Nejlepším zdrojem vitamínu B jsou přírodní zdroje.

Přírodní zdroje vitamínu B

Celozrnný žitný chléb, mrkev, luštěniny, kapusta, citrusové plody, kokos, rajčata, cibule, čerstvé okurky, brambory, špenát, švestky, arašídy, máslo, mléko, žloutek, zelné saláty, květák, maliny, avokádo, maso (vepřové), játra, sýry, kvasnice, celozrnné obilniny, rýže, krůtí a kuřecí maso.

Další články z rubriky

Štítky: , , ,

Tvůj komentář k článku

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *